SKSIS SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN KPM (SKK)****TERIMA KASIH KERANA ANDA MENJADI PENGUNJUNG KAMI****SKSIS SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN KPM (SKK)

HEBAHAN

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH SESI 2022/2023

UPSR

TAHNIAH KEPADA SEMUA WARGA SK SULTAN ISMAIL 1 (SKK) KERANA TELAH MENCATAT SEJARAH DALAM DIARY SEKOLAH APABILA MENDAPAT TEMPAT PERTAMA DALAM NEGERI KELANTAN DALAM UPSR 2015 DAN TEMPAT PERTAMA KALI KEDUA BERTURUT-TURUT DALAM PPD KOTA BHARU ANDA HEBAT.

KEPUTUSAN UPSR 
 
 Keputusan berada ditangan..penuh kegembiraan

 Ketibaan Dato' Pengarah Pendidikan Kelantan
 
PENYAMPAIAN KEPUTUSAN UPSR OLEH DATO' PENGARAH BERSAMA TUAN PEGAWAI PPDKB DAN YDP PIBG DATO' AZIZ DERASHIK DIIRINGI TUAN GURU BESAR PADA 17.11 2015













































































 KEGEMBIRAAN SEORANG AYAH APABILA ANAK MENDAPAT 5A

 TERIMA KASIH DATO' PENGARAH,KPPPDKB DAN YDP PIBG
KAMI BANGGA MENJADI WARGA SKSIS


PENYAMPAIAN ANUGERAH KECEMERLANGAN OLEH TN.HJ. DZUKIFLI BIN MOHD NOOR,KETUA SEKTOR PENILAIAN DAN PEPERIKSAAN JPN KELANTAN PADA 18.11.2015

GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

HURAIAN TEMA HARI GURU 2017

Hari Guru tiba lagi. 16 Mei setiap tahun, semua guru di seluruh Malaysia akan meraikannya. Untuk Tahun 2017, sekali lagi Guru : Pembina Negara Bangsa dipilih untuk tema sambutan kali ini.

Sebagai rekod, tema ini telah diguna pakai pada tahun 2009, 2010 dan 2016. Boleh rujuk SINI.

  • Huraian Tema Hari Guru 2017
Tema - Guru : Pembina Negara Bangsa

Definisi

Guru: Pengajar, pendidik atau pembimbing yang menyumbang khidmat bakti dalam semua bentuk institusi pendidikan yang menjadi penggerak serta pendukung kepada pembangunan pendidikan negara.

Guru merupakan insan yang berpengetahuan luas, berkemahiran tinggi dalam bidangnya dan mempunyai keperibadian terpuji serta berupaya menjadikan diri mereka sebagai suri teladan.

Pembina: Individu yang membangun, membina, mendirikan dan membentuk sesuatu untuk mencapai matlamat yang dihasratkan.

Dalam konteks pendidikan, guru berperanan sebagai individu yang membina dan membentuk kualiti individu murid/pelajar dalam aspek jasmani, emosi, rohani dan intelek (kognitif) bagi memenuhi aspirasi penididikan.

Negara Bangsa: Kumpulan manusia dalam satu ijatan ketatanegaraan yang mapan.

Negara Bangsa dalam konteks ini bermatlamat untuk memastikan setiap pelajar memiliki jati diri yang kukuh, patriotik, berpegang teguh kepada ajaran agama dan nilai moral, hidup sebagai sebuah masyarakat yang penyayang, demokratik, liberal, bertolak ansur, berfikiran dan berbudaya saintifik serta bersatu padu.

LOKASI SKSIS